Eskişehir’e gelen depremzedeler hayatlarını karartan felakette yaşananları anlattı

12 Şubat 2023

Asrın felaketi olarak nitelendirilen sarsıntının akabinde Eskişehir’e gelerek valilik yönlendirmesiyle otelde konaklamaya başlayan depremzedeler yaşadıkları sıkıntı günleri anlattı.

Kahramanmaraş’ın Pazarcık ve Elbistan ilçelerinde meydana gelen 7,7 ve 7,6 şiddetindeki sarsıntıların akabinde milyonlarca insanın hayatı saniyeler içerisinde tepetaklak oldu. Sarsıntıdan etkilenen 10 vilayette binlerce bina yıkıldı, on binlerce insan ise enkaz altında kaldı. Asrın felaketi olarak nitelendirilen zelzelenin meydana geldiği bölgedeki yıkılan binaların enkazlarında kalan insanların kurtarılması için bir yandan arama kurtarma çalışmaları devam ederken, bir yandan da bölgeye yardım tırları gitmeye devam ediyor.

Enkaz altında kalmasa dahi güç günler yaşayan yüz binlerce insan ise, afet bölgesinden uzaklaşmaya devam ediyor. Sarsıntının yaşandığı 10 vilayetten ülkenin dört bir yanına giden vatandaşlar, gittikleri kentlerde valiliklerin sağladığı imkânlarla kendilerine yeni hayatlar kurmak için hazırlık yapıyor. Eskişehir’e gelen yüzlerce depremzede de Eskişehir Valiliği tarafından yönlendirilerek kentteki çeşitli otellere ve yurtlara yerleştiriliyor.

Depremin en çok etkilediği vilayetlerden Hatay’ın Defne İlçesi Çekmece Mahallesi’ndeki ikamette felaketi yaşayan Nedim Albayrak, ailesiyle birlikte yeğeninin bulunduğu Eskişehir’e geldi. Kente gelen birçok depremzede üzere bir otele yerleştirilen Albayrak, yaşanan büyük yıkıma karşı yalnızca “Evden çıkmamız Allah’ın bir lütfu” diyebildi.

Bölgedeki ikinci zelzelenin merkez üssü olan Kahramanmaraş’ın Elbistan ilçesinden gelen Şeyda Bostan ise “İkinci sarsıntının merkezi Elbistan olduğu için konutların yüzde 90’ı yıkıldı” diyerek yıkımın boyutunun çok büyük olduğunu belirtti.

“Yeğenlerim orada gömülüyor, ben buradayım”

Evinin kullanılamaz halde olduğunu kaydeden ve sağ kurtulmalarını büyük lütuf olarak tanımlayan 57 yaşındaki Nedim Albayrak, yaşadığı kaygı dolu anları anlattı. Sarsıntının akabinde 6 kişi bir otomobilin içinde ömür gayreti verdiklerini belirten Albayrak, geride bıraktığı ve hâlâ enkaz altında olan başka aile fertleri için gözyaşlarına hâkim olamadı. Nedim Albayrak, “Evden çıkmamız Allah’ın bir lütfu bize. Diğer diyecek bir şeyim yok. O meskenden, o binanın içinden ailemle birlikte sağ salim çıkmamız en büyük sevincim lakin sevinemiyorum. Hâlâ 2 yeğenim enkazın altında çıkarılmayı bekliyor. Sevinsek mi ağlasak mı bilemiyoruz. Perşembe gününe kadar oradaydık. Mazotumuz bitmişti. Eskişehir’de öğretmen olan yeğenim perşembe günü sabah yanımıza geldi sağ olsun. Mazot getirdiler. Eskişehir’e gelmemizi istediler. Birinci başta kabul etmedim. Ben gelmesem de çocukları alıp getireceğini söyledi. Torunum var daha 4 aylık. Otomobilin içinde 6 kişi kalıyorduk, olmuyordu. Mazot bitti, ısınamıyorduk, çadırımız da yoktu. Daha sonra buraya geldik. Gece geldik Eskişehir’e. Devlet Su İşleri’ne (DSİ) gittik. Kaydımız yapıldı. DSİ’de otelden bir yetkili varmış. Allah razı olsun, bizi alıp buraya getirdiler. O günden itibaren de bütün gereksinimlerimizi karşılamak için seferber oldular. Sağ olsunlar bugün raporlu ilaçlarımızı getirdiler. Bebeğimizin eksiklerini aldılar. Allah herkesten razı olsun, Allah kimseye bu acıyı yaşatmasın. Az evvel 2 tane yeğenimin şehit haberini aldım. Onlar orada gömülüyor, ben buradayım. Diyecek bir kelam bulamıyorum” dedi.

“Su bulamadık, sobanın üstünde kar eritip içtik”

Kahramanmaraş’ın Elbistan İlçesi’nde meydana gelen ikinci büyük zelzele ile ilçedeki konutların büyük bir kısmının yıkıldığını belirten 35 yaşındaki Şeyda Bostan da, birinci günlerde yaşadığı zorlukları anlattı. Birinci iki gün çadırda kaldığını ve içecek su bulamadıkları için soba üzerinde erittikleri karı içtiklerini söyleyen Bostan, “İlk zelzele sabah 4’te oldu. Hepimiz pazar yerine gittik, konutta değildik. Sonra da köylere gittik, meskenlere girmeye korktuk. İkinci zelzelede hepimizin konutları yıkıldı. Birinci zelzele çok sarsmadı. Yıkılan meskenler olmuştu, lakin ikinci zelzelenin merkezi Elbistan olduğu için konutların yüzde 90’ı yıkıldı. Yıkılmayanlara da girilmiyor. Durum çok makûs, içler acısı. Şu an orada hava eksi 19 derece, ısınamıyorlar. Biz buralara geldik lakin onlar orada kaldı. Sevdiklerimiz kaldı, memleketimizden ayrıldık. Birinci iki gün çadırda kaldık. Su bulamadık, sobanın üstünde kar eritip içtik. Ekmek bulamadık, olanları çocuklara yedirdik. Sonradan yardımlar geldi. Çok fazla geldi, herkesten Allah razı olsun. Lakin birinci 2-3 gün çok zorluk çektik” diye konuştu.

“Sadece üzerimizdeki kıyafetlerimizle geldik”

Herkesin birikim ve yatırım yaparak satın aldığı, akabinde itinayla dizayn ettiği meskeninin doğal afetler sonucu bir anda yok olabileceğini belirten Şeyda Bostan, şu tabirleri kullandı:

“Yanımıza hiçbir şey alamadık. Yıllarca emekleriyle para biriktirip mesken alıyor beşerler ve içini güzelce isteğine nazaran döşüyor. Çıkarken yalnızca üzerimizdeki kıyafetlerimizle geldik. Hiçbir şey alamadık. Ne kimliklerimiz, ne en çok sevdiğimiz kıyafetlerimiz, ne anı fotoğraflarımız hiçbir şey. Yalnızca üzerimizdekilerleyiz. Giremiyorsun içeriye zira daima sallanıyor. Hala da sallanmaya devam ediyor.”

Bu gönderi için yorumlar kapalı.

deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler mizah.org moversvip.com deneme bonusu veren siteler 2023 deneme bonusu veren siteler sweet bonanza sweet bonanza deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler